33 méteres féknyomot hagyott maga után az az autó, amely 2008 végén hajnalban, a zebrán gázolt halálra egy 30 éves nőt. A nő dolgozni indult, és már majdnem átért az út túloldalára. A sofőr felfüggesztett börtönbüntetést kapott, ahogy az esetek túlynomó többségében a halálos kimenetelű balesetek okozói.

Bár a súlyos KRESZ-szabályszegések miatt egyre több baleset történik, és tavaly 144 gyalogos halt meg az utakon, az elérhető statisztikák szerint a a vétkes sofőröket legtöbbször vezetéstől eltiltással és pénzbüntetéssel sújtják. A bíróságok és még az egyes bírók gyakorlata is eltér. Nem kerülhet börtönbe minden autós, aki pillanatnyi figyelmetlenségből, vagy önhibáján kívül válik egy baleset szereplőjévé, de mi van azokkal, akik többszörös szabálytalankodással okoznak balesetet?

Ebben a cikkben az [origo] arra kereste a választ, hogy hogyan ítélik meg a bíróságokon az emberéleteket követelő baleseteket, és miért.